dinsdag 24 april 2012

Het digitale opstel


Digitaal Vertellen kan worden ingezet bij een breed scala aan lessen om de leerstof te behandelen of als leerdoel op zich. Door het maken van digitale beeldverslagen zijn leerlingen bezig om zich technisch, organisatorisch en narratief te ontwikkelen. Een groot voordeel van Digitaal Vertellen is het enthousiasme waarmee leerlingen aan het werk gaan. Het maken van een beeldverslag of video wordt vaak gezien als iets spannends en biedt een goede afwisseling op het schrijven van werkstukken.
In deze video is te zien wat Digitaal Vertellen inhoudt, hoe leerlingen ermee omgaan en wat het resultaat is. In dit geval is Digitaal Vertellen ingezet in de klas om de leerlingen een persoonlijk verhaal te laten vertellen. Met deze opdracht leren de leerlingen hoe ze verhalen moeten structureren en verbeelden om deze duidelijk te communiceren, maar is het ook een moment om elkaar beter te leren kennen en een middel van reflectie. Regisseur Sander Blom heeft deze opdrachten tijdens workshops begeleid op verschillende scholen. Hij vertelt over zijn ervaringen met de leerlingen en het Digitaal Vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten